14.5.08

Murrey är ganska tung

Såg just tre kronor vinna över Tjeckien. En såndär typisk Svensk seger måste jag säga. Spelar defensivt och taktiskt medan det är mer fart på tekniska motståndare som bjuder på kombinationer och läckra finesser. Sverige vinner till slut matchen men jag måste säga att jag tycker att landslaget skiljer sig lite mot tidigare. Vi har helt plötsligt en "ungdomskedja" med en stor sjärna i (Bäckis). Snacka om att han har det i blodet.

Något som också är kul att vi förfogar över en riktigt tung lirare i backen Murrey. Har inte haft så bra koll på våra NHL-svenskar de senaste säsongerna och denna bjässe är en som jag haft dålig koll på. Kolla in videon så kanske ni inser att han inte är någon som man blir av med i första taget.


(lånade klippet från min gamle vapendragare Dilles blogg)

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

Selle du skrev: "Vi har helt plötsligt en "ungdomskedja" med en stor sjärna i (Bäckis). Snacka om att han har det i blodet."
Visst märks det att vi är släkt, samma handleder ;)