1.2.10

lite stolt.

Det är inte utan att man blir lite stolt när man ser tre gamla Vestaiter i samma elitseriematch. Jag pratar såklart om Cissi Hast och Josefina Parling i Falun och Hanna Pettersson i Rönnby. Det är kul att Hast är tillbaka efter ett helt gäng skador. Hon kanske spikar formen lagom till slutspelet.

I SSL spelar numer två gamla vestaiter i Sirius. Richard Masalin och Pontus Holmgren. De kamperas av Storvretas egen ängel och min gamle radarpartner Gabriel Oredsson.

Det ska bli spännande att se aik i kvällens batalj med Falun. Kommer aik att kunna samla ihop sig och spela den innebandy som de gjort tidigare under säsongen? Är det fortfarande samma sjukstuga som det har varit senaste matcherna. Men framför allt undrar jag om de kommer kunna spela bra innebandy eller inte. Jag är lite skeptisk men vi får se.

Spännande blir också att se om de kommer klistra på SSL-märket på mittplan mellan matcherna eller inte.

/Mr Klister

3 kommentarer:

Mange sa...

Känns som att Gnaget är ett sjunkande skepp.

Kajan sa...

Känns som om Hanna Pettersson och Gabriel Oredsson har lyckats bäst av dina gamla vestaiter!

Mr Klister sa...

>> Mange

Ja, aik spelar inte som ett lag som förtjänar att vara bland de åtta just nu. Däremot ska vi passa oss noga för att räkna ut de svartgula då de kommer hinna få upp ångan lagom till slutspelet sen.

>>Kajan

Ja, det behövs inte direkt någon matematisk uträkning för att hålla med om. Hanna Pettersson är ju numer gjuten i landslaget också som målvakt så det får noog klassas som bäst. Å andra sidan har ju jag en blogg ;)