19.2.10

Cowboyochindianer-innebandy på hovet

Jag var på hovet och tittade på Vretas match mot IBK Dalen i onsdags. Vad hände egentligen där? Jag vet inte iaf.
Efter en lite trevande inledning satte Storvreta, med förstalinan i spetsen, fart som bara de kan och Dalen hade inte en chans att följa med. Efter 5-1 en bit in i första perioden vänder jag mig till min "kollega" på pressläktaren PB och säger: "bara de inte slappnar av nu". När perioden var slut står det 5-6 til Dalen.
De vänder spelet och det är någon slags "cowboyochindianer-innebandy" som spelas resten av matchen.
Matchen slutar till slut 10-9 till hemmalaget och det kanske var rättvist, vad vet jag. Dalen fick trots allt många chanser att vända spelet från helt fel ställen, för de röda dvs. In i det sista hade de chansen att vända på steken men lyckades inte helt att rubba Vreta på sin hemmaplan.
När släppte Storvreta senast in nio mål på Hovet?
DGs beslut rörande Edgren har kommit och det ska jag kommentera i nästa inlägg. Som sammanfattning kan jag bara säga att jag är besviken men inte ett dugg förvånad.
/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

väntar på matchreferat från sirius matchen :)