21.2.10

Är det kul med innebandy?

Säsongen lider mot sitt slut och snart stundar playoff. Lagen slipar form inför den viktigaste tiden på säsongen. Varför gnäller jag då?

Jo det ska jag berätta. Det är nämligen så att jag själv spelar i Storvreta U och vi bara förlorar och förlorar. Jag, för att uttrycka det milt, tycker inte om att förlora. Helvete! Just nu är det inte kul med innebandy.

Edgren fick tre matchers avstängning för att slå klubban i ansiktet på en spelare som satt på bänken. Det har varit många turer och något säger mig att innebandyvärlden med förbund och disciplingrupper i spetsen blivit påverkad en hel del av allt som skrivits i frågan. Då menar jag kanske inte aftonbladet och magget.

Jag själv har ju inte skrivit SÅ mkt om saken och det är heller inte SÅ många som läser det jag skriver men det finns andra som det borde lyssnas mer till.

Jag blir förbannad av att det är så liten skillnad mellan att säga ett fult ord och att slå någon med en klubba. Jag vill gärna poängtera att jag egentligen inte är ute efter Edgren alls. Jag har en stor respekt för honom och den resa han gjort med det laget. Nu vet han i alla fall vad som gäller och han får fokusera på att komma tillbaka lagom till slutspelet.

Igår satt jag på Hovet och såg Sirius vinna mot demonerna från Botkyrka. De gjorde det mycket bra och jag blir väldigt imponerad av Sandqvist, Johan Eriksson och her Åhrberg i kassen. De tre gör en riktigt bra match. Det är även väldigt kul att se att de vågar släppa fram sina juniorer. Laget har ju inte så mycket mer än hedern att spela för och det är helt rätt läge att låta de unga få känna på hetluften så att de har det med sig till nästa säsong.

I Balrog imponeras jag kraftigt av backparet Mathias Hagert och Christoffer Lindberg. De är ganska kortväxta båda två men har otroligt rappa fötter och är väldigt rörliga i offensiven. De spelar bollen bra mellan varandra och det måste vara underbart att spela som forward med dem delaktiga i uppspelen. De ger massor med tid till sina medspelare.

Nu spelar Ryssland mot Tjeckien i OS-hockeyn. Efter en period står det 1-1 och vi väntar sedan på att få titta på Canada vs USA klockan 24 och sedan sova en skvätt innan man får kliva upp i ottan för att se Sverige mot Finland. Det kommer förmodligen bli en tung dag imorgon men den ska förhoppningsvis krönas med en rejäl rensning av barret, inte en dag för tidigt!

God natt!

/Mr Klister

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig Johan Eriksson var riktigt bra,
men det var ingen höjdar match förrutom 2.a
perioden. Håller även med dig om att backparet
Lindberg och Hagert håller högklass. Kan tycka
att dom 2 borde få en chans att visa upp sig
i ett landslag. Kanske även Jesper Johansson.
Eller vad tycker du?

Mr Klister sa...

Jag tycker att de är bra backar alla tre men ingen av de tre är redo för att få chans i landslaget. Av de tre ligger Hagert klart närmast.

Kul att vi är överens med någon :)

Anonym sa...

Nu blir det ju dessutom så att Edgren bara får 2 matchers avstängning eftersom AIK:s match mot Pixbo sköts upp. Mycket märkligt!

/Lars

Mr Klister sa...

>> Lars

Ja, det är ju som sagt väldigt passande att deras match skulle skjutas upp. Kanske ska avstängningar gälla en viss tid och ett minimum av missade matcher.

Doppsko sa...

Kom igen nu Cap Selander.
Se till att vinna mot Bollstanäs nu.
Du sänkte ju oss nere i nynäs, nu får du sänka Bollsta =)
Lycka till.
Det vänder, det är bara tänka i positiva tankar.
En leende ändrar allt.
Kom igen nu SU se till att vinna !!

Mr Klister sa...

>>Doppsko

Tackar för de positiva tankarna! Vi får samla oss och göra vårt bästa så kan det mycket väl räcka till en seger mot Bollsta.