6.6.09

Träning delux!

Klockan är 12:00 lördagen den 6:e Juni. Jag har precis kommit hem från ett 90 minuters träningspass i Fyrishov. Jag, Pedro och bicepsmonstret Manne.

(Bild: den enda bild på Manne som jag hittade på nätet, föga smickrande men det blir han säkert inte sur för alls ;)

Jag har, sedan jag slutade spela med Storvreta IBK saknat lördagspassen. Det är skönt att komma upp i hyfsad tid och bränna av ett pass på förmiddagen. Det skulle passa mig utmärkt att träna ett pass tidigt på dagen för att sedan ösa på någon gång runt 19 igen.

Den där sköna känslan av matthet har infunnit sig, härligt.

Förra helgen var det Stockholm Marathon. jag var på plats och hejade på en liten stund utanför centralen. Fan, jag blev rätt taggad måste jag erkänna. Skulle vara kul att springa loppet nästa år. Känns lite som en sån sak som jag "måste" göra. Om den trötte farbrorn Jihde klarade av det så ska fan inte jag gnälla.

På stationen i Uppsala efteråt träffade jag på en gammal bekant och tillika lagkamrat i Jocke Bäckström. Jag spelade en säsong med honom i Umeå City. Han var lite besviken och tyckte att han inte hade förberett sig så bra. Hans tid? 3.20.33 Ni som kan räkna inser att det är en kilometertid på cirka 4:45. Det är ganska bra och han slutade på 743:e plats. Han har varit tränare på innebandygymnasiet och tränat min kusin Maja. Men nu ska han ta över fysträningen för MoDo. En skön träningsnarkoman.

(Bild: Jocke i landslaget)

Var på sparring igår. Det var jävligt kul! Börjar helt klart få koll på formen. Rör mig lite bättre och känner mig mer och mer bekväm i situationen att någon försöker slå mig i ansiktet. Jag tror även att jag själv börjat bli lite farligare, straffar folk lite hårdare. Däremot är jag lite orolig för att Peter kommer låta mig hållas ett par gånger för att snart sätta mig på plats ordentligt. Det ska bli kul!

Imorgon är det basket. Sista träningen inför sommaren verkar det som, vilket är jävligt trist. Jag var het som ett glödande strykjärn förra passet (i onsdags). Gjorde fler poäng än jag någonsin gjort. Iofs kan det ha berott på att det var utmaning med en snubbe på jobbet om vem som skulle göra flest poäng under hela träningen. jag satte nog sju-åtta skott trots att vi torskade de flesta matcherna. Det viktiga var ju att vi vann den sista matchen, finalen. Så kan det gå.

Funderar på att utvärdera den fåniga säsongen framöver med. Det verkar ju sätta sig hos de flesta klubbar.

Nej, nu är det dags för att fylla på depåerna så att man får ut något av dagens pass. Kanske hinner med några armhävningar här hemma innan duschen med ;) Övertänd? JAG?! Ja, kanske en gnutta.

Syns i siktet.

/Mr Klister

2 kommentarer:

Innebandy Enligt Mig sa...

VK Raskets (oops, så gammal man är) Jocke vann iaf över Jihde och slog honom med 20 minuter, men det lär han redan veta om *ler*

Mr Klister sa...

>> Ingrid

Haha, ja, han visste nog långt innan att han skulle spöa Jihde. Fast det är ganska imponerande att han bara kom 20 minuter efter den gamle Rasketspelaren.