27.11.09

Stäm i PP

Nu är jag här, livs levande. Ain't it lovely?!
Tydligen bjöd Helsingborg på en skön frislagsvariant i onsdagens match mot Sirius. Kanske kan den komma att avgöra helgens möte med äckliga Bajen?! Vi nötte lite frislag och powerplay igår på träningen. För första gången denna säsong stämde det hyfsat för mig i PP. Det såg riktigt bra ut med hot från många håll och kanter. Framför allt så fick jag hänga ett par vilket stärker självförtroendet.
Jag tror att det kan bli en röd tejp till helgens match. Då blir jag svår att stoppa!
Kommer Bajen gå att stoppa? Om det är något lag i denna serie som ska lyckas med det så är det nog vi, Storvreta U. Balrog klarade det tydligen inte förra omgången. Om inte annat så vore det kul för seriens skull med en förlust för de grönvita. Kanske allra bäst med en knäck för självförtroendet. Idrottspsykologi fungerar för och emot ALLA lag i ALLA sporter. Det kommer nog vara ganska svårt att motivera sig till att tagga igång inför alla matcher som de vet att de ska vinna efter jul när serien kanske kommer vara "avgjord"(?!). Vi får se hur de löser det.
Kollade lite på toppmatchen i division ett norra dam i fredags. Såg hela sista perioden. Det var ett bedrövligt tempo fram tills sista minuterna när Sten sture var tvugna att satsa allt framåt för att kvittera. Det märktes tydligt att tjejerna var proppfyllda av systemtänk och ramar de skulle hålla sig inom. Väldigt få spelare bröt mot mönster och utmanade för att skapa någon farlighet. Ganska ballt dock att Carro Rengren fick avgöra. Hon kommer ju som bekant från Sture denna säsong.
Skott i klykk, ses och hörs!
/Mr Klister

Inga kommentarer: