30.11.09

Damp i brevlådan

Vi förlorade. Vi inledde som ett juniorlag som möter ett seniorlag för första gången. Fem minuter (lite drygt), PANG, PANG, PANG och de gamla ledde med 3-0. Det kunde ju startat lite bättre. De gör det bra, Hammarby alltså. De sätter upp ett jävla tempo på allt. Vi skulle behövt vara bra mycket äckligare i början för att rida ut stormen.

Efter inledningen så äter vi mer eller mindre upp de gröna. Vi är helt klart det bättre laget. Målen rullar in lite eftersom och det är helt jämt inför trejde perioden. Jag är stolt över mitt lag. Jag tycker vi gör en bra match och det vore kul om vi kunnat få någon poäng för besväret men tyvärr delas inga poäng ut om man inte gör tillräckligt många mål i den här sporten.

Det var kul att så många hittat till Alliansen en lördagkväll för att titta på oss. Lite bittert kan man ändå tycka att vi skulle fått spela lite tidigare då en matchstart klockan 18:30 en lördag inte är någon dröm om man ska hitta på något på kvällen för våra fans.

Både Jesper (låtsasfotografen) och Herr Bohlin (Zerpo)var och fotade vår match mot Bajen i helgen. Jag ska se om jag kan få ta del av några snygga kort på kapten Selander som jag kan pryda väggarna i salen med.

Idag damp det ner ett skönt meddelande i brevlådan. Något som återigen fick mig sugen på att styra upp här inne i salen. Kan det vara droppen som får bägaren att skriva lite mer i bloggen? Kanske, kanske inte. Den som lever får se. Den man ligger med får bädda. Det man inte kommer ihåg har inte hänt. Den som skriver en blogg ramlar ofta själv däri.

Osv, osv...

Idag är det innebandy på TV. Jag hade nästan glömt bort hur kul det var att samlas för att kolla innebandy, min egen sport, på TV. Tyresö Trollbäcken (charmigaste namnet i SSL??) vs Caperio Täby. Jag var själv och bevittnade när Storvreta skickade tillbaka Caperio till Stockholm för att skämmas för ett par omgångar sedan. Caperio var inte på samma nivå den gången men verkar ha fått fart på fötterna igen efteråt genom att pulverisera div2-laget Balrog med 10-3.

Mitt tips: Täby vinner med tvåsiffrigt. De är det enda topplaget med så mkt kvalitet som trivs att spela raggarbandy.

/Mr Klister.

3 kommentarer:

Mona sa...

Vad det än var du fick i brevlådan, kan det få dig att börja skriva igen så var det något kanonbra för oss alla.

Mr Klister sa...

>> Mona

Ja, den som lever får se!

Kul att ha dig här Mona.

Mona sa...

Ja, mig slipper du inte.
Hur sällan du än skriver så hänger jag kvar :o)