2.3.09

Måndagsmatch

Som vanligt på måndagar sänder "Tv4+ sport" innebandy från världens bästa liga SSL. Ikväll är det Dalen som tar emot regerande mästarna Varberg. Min egen säsong är som bekant slut och då är det även slut på måndagsträningar i Boland.

Dalen är i allra högsta grad med och kämpar om seriesegern efter en bra och framförallt mkt jämnare säsong än ifjol. Kommer det att räcka till SM-guld? Inte om du frågar mig men allt kan hända. Varberg saknar Bult och Persson, nej jag menar Linblom. Bara för kul skull så skickade även Sjögren sin matchväska till Zürich, hur fan gick det till?

Dalen håller som vanligt i bollen och nöter back, back, center, back, back osv. Som matchen sett ut hittills (efter första perioden) väljer Dalen när de vill spela upp och står ofta med fyra spelare på egen planhalva och lirar kvadraten med de få Varbergare som vågar sig upp. Det är ganska frustrerande, jag vet, om man inte leder matchen förstås.

Hemmalaget kliver på och stressar Varbergs backar, speciellt andralinans betydligt osäkrare backar, och styr matchen. Varberg får inte rulla boll i lugn och ro utan blir tvingade till att slå långa bollar till sina forwards. De får hålla ganska lite boll men har många skickliga spelare som måste leverera i sina kontringar för att de ska orka stå emot Dalens tyngd och tempo.

Efter en period är ställningen: Dalen vs Varberg 2-1. Peder Bod'en är precis vad som behövs i ett tungt och fysiskt Dalen. Han gör det oväntade och leder med ett mål och ett ass.

Lundquist, Dahlerus och den gamle bekantingen Didriksson fick styra upp slutspelsvalen. Jag avstår att kommentera eftersom jag har alldeles för dålig koll på damernas elitserie. Allt annat än IKSU vs Balrog i final måste ändå ses som en skräll.

Nu är det åter till TVn.

Vafan håller Caperio på med? De ligger under med 4-1 mot Balrog. Ge fan i att förlora så att Citys säsong får leva lite längre. Heja City!!

/Mr Klister

Inga kommentarer: