27.6.08

I believe in you

Jag lyssnar på mammas nya kille. Jag har misshandlat mitt intresse för detta gudomliga radioprogram. Nästan så att jag skäms av att jag inte hängt med i de nya programmen. Jag måste se till att dra ner dom alla på Podradio för att sedan lyssna igenom dom rakt av. Det är genier som skapat alla dessa karaktärer. Det bästa som finns är att kunna dela dessa otroligt roliga stunder med andra inbitna fans.

Låten som titeln kommer ifrån är såklart: "Kylie Minogue med I Believe in you". Man behöver lyssna på musik med sånt budskap ibland. Jag tror att vem som helst kan uträtta praktiskt taget vad som helst om de bara vill och försöker tillräckligt mycket. Dock tror jag att dessa individer måste känna att någon tror på dem. Någon som uppmuntrar och stödjer när det går emot. Ingen klarar något själv. Ibland räcker det nog till och med att tro att någon annan tror på en.

Träningarna med Årsta går framåt och formen börjar så sakterliga återfinna sig efter att ha varit tungt nertränad under Hultsfredsveckan. Något som verkligen gladde mig under den veckan var att jag, från ett par håll, fick höra att folk läste min blogg. Det gör att jag känner att någon tror på mig och då vill jag såklart prestera här i salen.

Allt börjar klarna och de gamla vinner som vanligt alla fotbollsmatcher. Nu är det kanske så att det "gamla" laget fortfarande är ganska unga så man skulle kunna kalla det för unga mot yngre. Isf så är det faktiskt så att unga vinner. Men snart tror jag att det blir dags för att dela nya lag då vi i mitt lag är alldeles för dominanta. Det kommer, under säsongen, bli svårt att tända till när man bara kan ställa ut skorna och vinna fotbollsmatcherna.

De håller på att bygga om i huset jag bor i. Utanför står en fet container som de med jämna mellanrum kastar en massa skrot i. Varje gång låter det som att de slår in en fem-tio rutor sammtidigt. Måste vara kanska skönt att bara för slå sönder saker. Man kanske ska byta bransch. Appropå att byta bransch så har jag senaste tiden verkligen funderat på vad jag ska göra på dagarna när jag inte spelar innebandy. Kanske blir det något nytt inom någon inte allt för avlägsen framtid.

Om jag skulle jobba med något, vad skulle det vara? Någon som har något förslag vad jag skulle passa som?

Huvudsaken är att någon tror på mig.

/Mr Klister

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror på dig Selle, det finns ingenting som stoppar dig när du får chansen att visa vad du kan.

Anonym sa...

Vi "gamlingar" är alldeles för bollsäkra ör att torska mot hormonstinna junisar...
Nya lag, coach? :=)

//R

Mr Klister sa...

>> Peter

Bra det Peter! Jag med ;) Bara att öka så lossnar det till slut.

>> R Puyol

Kunde inte sagt det bättre själv!

Anonym sa...

Nya jobb för herr. Selander!

- Personlig tränare - shit va jobbig du skulle vara men på ett positivt sätt
- politiker - du gillar att babbla och jag skulle lätt rösta på dig!!

- Festfixare! Grymma fester!!

Hur som helst så tror jag på dig! Tro inte att jag hejar på årsta, Jag hejar på dig!! Stor skillnad

/Islänningen

Mr Klister sa...

>> Islänningen

Tackar för stödet Island. Det värmer mkt!.

Anonym sa...

Alternativa jobb för dig:
PT som tidigare nämnt,slå ihop dig med ängelen som kommer dem kvinnliga kunderna att öka me 400%och med din norrländska så skulle man nog känna sig manad att gå till passet.

Eskort, du gillar ju damer =)

Journalist, du gillar ju att prata,så varför inte bli den nya Janne Josefsson?

Poet,du verkar ha en läggning för det skrivna ordet =)


Just nu i stereon: Jason Mraz - i'm yours

Anonym sa...

Ja, vad kan vara ett bra jobb för dig? Kanske du kan jobba som guide åt mig när jag kommer till storstan?
Det tycker jag skulle vara ett passande jobb för dig.

Kram
Alexandra