30.6.08

Grill with a twist

En otroligt skön lördag avverkades i helgen. Dagen började med cirka en och en halv timmes beachvolleyboll i perfekt beachväder. Molnigt, varmt och nästan ingen vind. Sedan kom det, regnet. Snacka om att det öste ner. Efter att ha uthärdat värsta skurarna blev det dags för hemgång.

Då inleddes fas två i "Late Night Grill With a Twist", tältbyggandet. Två partytält byggdes upp på gräsmattan utanför mitt hus och stolar, soffa, bord, grillar och såklart vattenpipa bars ut. Sedan dök folket upp och det blev såklart en dundersuccé med kubbspel, frisbeekastning, fotbollsspel och allsångsgitarr från våra trubadurer. Utgång med tema dans på det, inte dumt. Inte dumt alls.

Idag började jag jobba igen efter tre härliga veckors semester. Kändes inte alls så kul att kliva upp i morse. När jag till på köpet blev sen till jobbet och himlen öppnade sig och hällde vatten på mig gjorde det inte saken lättare. Skyfallet under tiden jag cyklade till jobbet var bland det värsta jag varit med om. Jag såg ut som en blöt katt när jag kom fram till jobbet. Jag kunde hälla ut vatten ur mina sneakers. Faktum är att det regnade så mycket att jag inte ens tyckte att det var jobbigt. Jag nästan småskrattade åt det.

På träningen idag spelade vi en maratonmatch i fotboll. Självklart stod återigen "de gamla" som slutsegrare. blev det 11-4 i sista matchen eller nått sånt. Nästan så att man inte orkar hålla räkningen. Såklart hann vi med lite bålträning också, underbart...

Abstinensen spel med klubba och boll börjar ge sig till känna. Men det är å andra sidan inte så länge kvar nu tills det är dags. Jag längtar. Det kommer säkerligen bli en rolig säsong. Kul att man får möta Öjebyn igen. Det var inte igår man stod öga mot öga med dom. Tråkigt dock att "tappa" en stockholmsmatch och och istället få chansen att spela match utanför Pite. Restiden är inte så värst upphetsande. Nu tycker jag trots allt att det är ganska kul med långresor och det tenderar att svetsa laget en del men nog hade vi tillräckligt med tid i bussen redan innan Öjebyn klev in?!

Sov gott, det kommer jag att göra.

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså, det tältbyggandet var det värdsklass på. Finns det för övrigt nån form av VM för sånt? Vore en god idé annars... Väl mött på Lördag.