22.2.08

Norran går mot slutet med Dille i spetsen

Dille "Halttunen" Jernberg seglar förbi Jacke i poängligan och framför allt visar han vägen och hänger tre kassar när laget behöver det som mest. Moget att spara målskyttet till de sista matcherna bara för att det ska bli lite spännande. Skärpning! (Följ dramat på hans egen blogg)

Måste-vinna-matchen mot Örnarna från Ö-vik vanns med 6-5. Att jag håller på mitt gamla gäng och hoppas att de ska ta det berömda steget är knappast någon hemlighet. Många i Vreta håller på Gävle på grund av skillnaden i resor. Nog kan jag hålla med om att det skulle vara betydligt bekvämare att bränna upp till Gävle för att hämta tre poäng nästa säsong än att vandra de 59 milen till björkarnas stad men det skiter jag högaktningsfullt i.

Nu är det ännu inte klart. Om Gävle torskar sin match imorgon (HÄR kan ni följa matchen via IDA, det kommer nog en och annan Cityspelare göra) så är det klart då ledningen idag är fyra poäng men det har jag svårt att tro. Nej, spänning det får vi nog uppleva ända in i slutsekunderna om jag känner den här sporten rätt. Den sista som kommer ta ut segern är nog just Dille.

När Årsta förnedrade Gävle i Alliansen för någon vecka sedan hade jag sms-kontakt med densamme. 6-1 efter första perioden skickade jag. "Sjukt, med det där vänder väl Gävle?!" löd svaret. Efter 11-4 och två spelade perioder skulle man kunna tro att han kände lite lugn men icke. Jag fick återigen tillbaka "...men Gävle vinner iaf va?!"

Grattis grabbar, det ska bli kul att ta emot er i Fyrishov nästa sässe, om ni nu inte kastar bort detta. De har varit nära några år i rad nu men bättre läge än såhär har de aldrig haft. Coach Putte Eklund är inte känd för att kunna hålla nerverna i styr under Citys matcher och vankar ofta av och an genom hela bataljen. Det skulle vara kul med en pulsmätare på karln under säsongens sista match.

Nu är det dags för bingen. Vi har ju blivit belönade med en lite extra tidig träning imorgon lördag.

Bjuder på ett litet citat från huvudpersonen från www.umeacity.se:

" - Har fått mycket självförtroende från tränarna på slutet". Menar han förtroende månne?

(Alla bilder hämtade från Citys webbplats)

Syns i siktet...

/Mr Klister

Inga kommentarer: